Σαν σήμερα 28 Νοεμβρίου: Οι «εθνικά επιβλαβείς» παιδαγωγοί που «απείλησαν» να αλλάξουν το εκπαιδευτικό
Σαν σήμερα το 1925, δύο από τις πιο φωτεινές μορφές της ελληνικής παιδαγωγικής, ο Δημήτριος Γληνός και ο Αλέξανδρος Δελμούζος, βρέθηκαν στο στόχαστρο μιας αντιπαράθεσης που έμεινε γνωστή ως «Μαρασλειακά» για τα ιδεώδη τους στο εκπαιδευτικό σύστημα. Οι καινοτόμες ιδέες τους για κατάργηση της αποστήθισης και ανάπτυξη της κριτικής σκέψης κρίθηκαν «εθνικά επιβλαβείς» από ένα βαθιά συντηρητικό σύστημα που αντιστεκόταν σε κάθε αλλαγή με αποτέλεσμα να αποφασιστεί η… παύση τους. Οι δύο πρωτοπόροι εκπαιδευτικοί πίστευαν στη ριζική μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού στυστήματος, την εισαγωγή της δημοτικής γλώσσας στην εκπαίδευση, την απομάκρυνση της παρωχημένης αποστήθισης και τη δημιουργία ενός σχολείου που θα καλλιεργούσε την κριτική σκέψη και την ελευθερία έκφρασης. Η δράση τους ήταν εμπνευσμένη από το εκπαιδευτικό κίνημα του δημοτικισμού, που στόχο είχε να κάνει τη γνώση προσιτή στον λαό, αναγνωρίζοντας τη δημοτική γλώσσα ως εργαλείο μάθησης και ανάπτυξης. Στην Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία, επιδίωξαν να διαμορφώσουν ένα νέο μοντέλο εκπαιδευτικών που θα οδηγούσε την ελληνική κοινωνία σε μια νέα εποχή. Ωστόσο […] Σαν σήμερα το 1925, δύο από τις πιο φωτεινές μορφές της ελληνικής παιδαγωγικής, ο Δημήτριος Γληνός και ο Αλέξανδρος Δελμούζος, βρέθηκαν στο στόχαστρο μιας αντιπαράθεσης που έμεινε γνωστή ως «Μαρασλειακά» για τα ιδεώδη τους στο εκπαιδευτικό σύστημα. Οι καινοτόμες ιδέες τους για κατάργηση της αποστήθισης και ανάπτυξη της κριτικής σκέψης κρίθηκαν «εθνικά επιβλαβείς» από ένα βαθιά συντηρητικό σύστημα που αντιστεκόταν σε κάθε αλλαγή με αποτέλεσμα να αποφασιστεί η… παύση τους. Οι δύο πρωτοπόροι εκπαιδευτικοί πίστευαν στη ριζική μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού στυστήματος, την εισαγωγή της δημοτικής γλώσσας στην εκπαίδευση, την απομάκρυνση της παρωχημένης αποστήθισης και τη δημιουργία ενός σχολείου που θα καλλιεργούσε την κριτική σκέψη και την ελευθερία έκφρασης. Η δράση τους ήταν εμπνευσμένη από το εκπαιδευτικό κίνημα του δημοτικισμού, που στόχο είχε να κάνει τη γνώση προσιτή στον λαό, αναγνωρίζοντας τη δημοτική γλώσσα ως εργαλείο μάθησης και ανάπτυξης. Στην Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία, επιδίωξαν να διαμορφώσουν ένα νέο μοντέλο εκπαιδευτικών που θα οδηγούσε την ελληνική κοινωνία σε μια νέα εποχή. Ωστόσο ΕΛΛΑΔΑ, εκπαιδευτικό σύστημα, Σαν σήμερα