Τα θρυλικά Wagon – Lits των ελληνικών σιδηροδρόμων, που η ιστορία τους φτάνει μέχρι το Οριάν Εξπρές
Ο Οκτώβριος που διανύουμε ειναι και ο μήνας που ξεκίνησε τα δρομολόγια του το θρυλικό Οριάν Εξπρές, η ταχεία της Ανατολής που στην πραγματικότητα ποτέ δεν έφθασε στην Ανατολή, μιας και η αποβίβαση γινόταν στην Κωνσταντινούπολη και απο εκεί οι ταξιδιώτες «άλλαζαν» ήπειρο με τα καραβάκια του Βόσπορου. «Το τρένο της Σταμπουλ» αφού ξεκινούσε το ταξίδι του απο την «πύλη της Ανατολής» στο Παρίσι κάλυπτε μια απόσταση 2.740 χιλιομέτρων προσφέροντας εξωπραγματικές ανέσεις στους ταξιδιώτες. Το 1919 κάτι αντίστοιχο συνέβη και με το Simplon Orient Express, πρόκειται για τη δεύτερη γραμμή, που έφθανε μέχρι την Αθήνα. Εκτός της υπέρμετρης χλιδής στα wagon – restaurant και στα wagon – Lits, δυο τύπων, είχε δοθεί μεγάλη προσοχή στην κατασκευή τους. Η μόνο μπλογκ απο χυτοσίδηρο κατασκευή των wagon -Lits τους έδινε την ταυτότητα του πλέον ασφαλούς τρόπου μετακινήσης. Εδώ λοιπόν ερχεται να προστεθεί άλλη μια εταιρεία θρύλος η Compagnie Internationale des Wagon – Lits που ήταν υπεύθυνη για όλες αυτες τις ανέσεις στα Οριάν αλλά […] Ο Οκτώβριος που διανύουμε ειναι και ο μήνας που ξεκίνησε τα δρομολόγια του το θρυλικό Οριάν Εξπρές, η ταχεία της Ανατολής που στην πραγματικότητα ποτέ δεν έφθασε στην Ανατολή, μιας και η αποβίβαση γινόταν στην Κωνσταντινούπολη και απο εκεί οι ταξιδιώτες «άλλαζαν» ήπειρο με τα καραβάκια του Βόσπορου. «Το τρένο της Σταμπουλ» αφού ξεκινούσε το ταξίδι του απο την «πύλη της Ανατολής» στο Παρίσι κάλυπτε μια απόσταση 2.740 χιλιομέτρων προσφέροντας εξωπραγματικές ανέσεις στους ταξιδιώτες. Το 1919 κάτι αντίστοιχο συνέβη και με το Simplon Orient Express, πρόκειται για τη δεύτερη γραμμή, που έφθανε μέχρι την Αθήνα. Εκτός της υπέρμετρης χλιδής στα wagon – restaurant και στα wagon – Lits, δυο τύπων, είχε δοθεί μεγάλη προσοχή στην κατασκευή τους. Η μόνο μπλογκ απο χυτοσίδηρο κατασκευή των wagon -Lits τους έδινε την ταυτότητα του πλέον ασφαλούς τρόπου μετακινήσης. Εδώ λοιπόν ερχεται να προστεθεί άλλη μια εταιρεία θρύλος η Compagnie Internationale des Wagon – Lits που ήταν υπεύθυνη για όλες αυτες τις ανέσεις στα Οριάν αλλά ΕΛΛΑΔΑ, Orient Express, σιδηρόδρομος