Σαν σήμερα 2 Νοεμβρίου: Πεθαίνει στο πόντιουμ ο Δημήτρης Μητρόπουλος – Ο μαέστρος που διηύθυνε χωρίς παρτιτούρα

Στις 2 Νοεμβρίου 1960, ο Δημήτρης Μητρόπουλος, ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες μαέστρους, συνθέτες και πιανίστες του 20ού αιώνα, άφησε την τελευταία του πνοή πάνω στο πόντιουμ, κατά τη διάρκεια πρόβας στη Σκάλα του Μιλάνου. Ο θάνατός του, σχεδόν «εν ώρα καθήκοντος», σφράγισε μια διεθνή καριέρα που σημάδεψε τη συμφωνική μουσική όπως ελάχιστοι. Παιδικά χρόνια και σπουδές Γεννημένος στις 1 Μαρτίου 1896 στην Αθήνα, ο Μητρόπουλος έδειξε από νωρίς εξαιρετική κλίση στη μουσική. Σπούδασε πιάνο και θεωρητικά στο Ωδείο Αθηνών και στη συνέχεια συνέχισε τις σπουδές του στο Βέλγιο και στο Βερολίνο με υποτροφία, εμβαθύνοντας στη διεύθυνση ορχήστρας και στη σύνθεση. Η καινοτομία στο πόντιουμ Η φήμη του απογειώθηκε όταν, το 1930, στο πόντιουμ της Berlin Philharmonic, κάθισε ο ίδιος στο πιάνο και ταυτόχρονα διηύθυνε την ορχήστρα σε απαιτητικό έργο, χωρίς παρτιτούρα. Η ικανότητά του να γνωρίζει ολόκληρες συμφωνίες «απ’ έξω» ήταν αποτέλεσμα αφοσίωσης, πειθαρχίας και βιωματικής σχέσης με τη μουσική. Χαρακτηριστική η φράση του όταν τον ρωτούσαν γιατί δεν […] Στις 2 Νοεμβρίου 1960, ο Δημήτρης Μητρόπουλος, ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες μαέστρους, συνθέτες και πιανίστες του 20ού αιώνα, άφησε την τελευταία του πνοή πάνω στο πόντιουμ, κατά τη διάρκεια πρόβας στη Σκάλα του Μιλάνου. Ο θάνατός του, σχεδόν «εν ώρα καθήκοντος», σφράγισε μια διεθνή καριέρα που σημάδεψε τη συμφωνική μουσική όπως ελάχιστοι. Παιδικά χρόνια και σπουδές Γεννημένος στις 1 Μαρτίου 1896 στην Αθήνα, ο Μητρόπουλος έδειξε από νωρίς εξαιρετική κλίση στη μουσική. Σπούδασε πιάνο και θεωρητικά στο Ωδείο Αθηνών και στη συνέχεια συνέχισε τις σπουδές του στο Βέλγιο και στο Βερολίνο με υποτροφία, εμβαθύνοντας στη διεύθυνση ορχήστρας και στη σύνθεση. Η καινοτομία στο πόντιουμ Η φήμη του απογειώθηκε όταν, το 1930, στο πόντιουμ της Berlin Philharmonic, κάθισε ο ίδιος στο πιάνο και ταυτόχρονα διηύθυνε την ορχήστρα σε απαιτητικό έργο, χωρίς παρτιτούρα. Η ικανότητά του να γνωρίζει ολόκληρες συμφωνίες «απ’ έξω» ήταν αποτέλεσμα αφοσίωσης, πειθαρχίας και βιωματικής σχέσης με τη μουσική. Χαρακτηριστική η φράση του όταν τον ρωτούσαν γιατί δεν ΕΛΛΑΔΑ, ΚΟΣΜΟΣ, Σαν σήμερα





