Οικονομία

Πλοία-γίγαντες με πράσινη ενέργεια: Η νέα πορεία της ναυτιλίας

Παρά τη μικρή κάμψη στον αριθμό των νέων παραγγελιών, το πρώτο εξάμηνο του 2025 καταγράφεται εντυπωσιακή αύξηση 78% στη συνολική χωρητικότητα (GT) των πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του νορβηγικού νηογνώμονα DNV. Η εξέλιξη αυτή αποτυπώνει με σαφήνεια τη μετατόπιση κεφαλαίων προς τη ναυτιλία χαμηλών εκπομπών και την ενίσχυση της στρατηγικής των πλοιοκτητών για συμμόρφωση με τους διεθνείς περιβαλλοντικούς στόχους. Κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2025, παραγγέλθηκαν 151 πλοία με εναλλακτικά καύσιμα, έναντι 179 την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Παρά τη μείωση σε απόλυτο αριθμό πλοίων, η συνολική χωρητικότητα (GT) εκτοξεύθηκε, φθάνοντας τα 19,8 εκατομμύρια GT, καταγράφοντας ετήσια αύξηση της τάξης του 78%. Η θεαματική αυτή άνοδος αποδίδεται κυρίως στην εκρηκτική δραστηριότητα στον τομέα των containerships, με επενδύσεις σε πλοία μεγαλύτερου μεγέθους και προηγμένης τεχνολογίας. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει ότι τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα, όπως LNG, μεθανόλη, αμμωνία και υδρογόνο, παύουν πλέον να αποτελούν μια καινοτομία περιορισμένου βεληνεκούς και αναδεικνύονται σε καθοριστική επιλογή για […] Παρά τη μικρή κάμψη στον αριθμό των νέων παραγγελιών, το πρώτο εξάμηνο του 2025 καταγράφεται εντυπωσιακή αύξηση 78% στη συνολική χωρητικότητα (GT) των πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του νορβηγικού νηογνώμονα DNV. Η εξέλιξη αυτή αποτυπώνει με σαφήνεια τη μετατόπιση κεφαλαίων προς τη ναυτιλία χαμηλών εκπομπών και την ενίσχυση της στρατηγικής των πλοιοκτητών για συμμόρφωση με τους διεθνείς περιβαλλοντικούς στόχους. Κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2025, παραγγέλθηκαν 151 πλοία με εναλλακτικά καύσιμα, έναντι 179 την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Παρά τη μείωση σε απόλυτο αριθμό πλοίων, η συνολική χωρητικότητα (GT) εκτοξεύθηκε, φθάνοντας τα 19,8 εκατομμύρια GT, καταγράφοντας ετήσια αύξηση της τάξης του 78%. Η θεαματική αυτή άνοδος αποδίδεται κυρίως στην εκρηκτική δραστηριότητα στον τομέα των containerships, με επενδύσεις σε πλοία μεγαλύτερου μεγέθους και προηγμένης τεχνολογίας. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει ότι τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα, όπως LNG, μεθανόλη, αμμωνία και υδρογόνο, παύουν πλέον να αποτελούν μια καινοτομία περιορισμένου βεληνεκούς και αναδεικνύονται σε καθοριστική επιλογή για  ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, LNG, ναυτιλία, πράσινη ενέργεια 

Μπορεί να σας αρέσει αυτό

Οικονομία

Τζέφρι Πάιατ: Η Ελλάδα και η ΔΕΗ παράδειγμα για την ενεργειακή μετάβαση

Τον ηγετικό ρόλο της ΔΕΗ στην ενεργειακή μετάβαση της χώρας αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ανέδειξε ο
Οικονομία

Η Αμερική με το δολάριο θέλει να πλήξει τις σχέσεις Κίνας-Ρωσίας, αλλά μπορεί να της γυρίσει μπούμερανγκ

Οι ΗΠΑ με αφορμή τον πόλεμο στην Ουκρανία επεξεργάζονται σχέδιο, για να χρησιμοποιήσουν επίσημα το δολάριο ως μοχλό πίεσης, προκειμένου