Ο οδικός χάρτης για τον εκσυγχρονισμό των ΕΛΤΑ προκειμένου να επιβιώσουν στη νέα εποχή

Μία από τις πιο κρίσιμες καμπές της ιστορίας τους διανύουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, καθώς ο οργανισμός που για δεκαετίες συνδέθηκε με την γραπτή επικοινωνία των κατοίκων και την καθημερινή αποστολή δεμάτων, από τις πόλεις μέχρι και τα πιο απομακρυσμένα χωριά, καλείται τώρα να προσαρμοστεί σε μια νέα πραγματικότητα. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και η μείωση της παραδοσιακής αλληλογραφίας έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο που λειτουργεί ο κλάδος των ταχυδρομείων, κάτι που σημαίνει πως εάν τα ΕΛΤΑ δεν εκσυγχρονιστούν γρήγορα, κινδυνεύουν να χάσουν τον ρόλο τους στην αγορά και, κυρίως, τη δυνατότητα να συνεχίσουν να εξυπηρετούν αποτελεσματικά τους πολίτες. Προφανώς το παλιό επιχειρηματικό μοντέλο δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της εποχής, και παρά τις προσπάθειες των τελευταίων ετών, οι οικονομικές επιδόσεις παραμένουν αρνητικές. Από τα 486 καταστήματα που λειτουργούν σε όλη τη χώρα, τα περισσότερα είναι ζημιογόνα. Μόνο ορισμένα μεγάλα υποκαταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και πρωτεύουσες νομών παρουσιάζουν θετικά αποτελέσματα. Το δε ετήσιο κόστος λειτουργίας των καταστημάτων […] Μία από τις πιο κρίσιμες καμπές της ιστορίας τους διανύουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, καθώς ο οργανισμός που για δεκαετίες συνδέθηκε με την γραπτή επικοινωνία των κατοίκων και την καθημερινή αποστολή δεμάτων, από τις πόλεις μέχρι και τα πιο απομακρυσμένα χωριά, καλείται τώρα να προσαρμοστεί σε μια νέα πραγματικότητα. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και η μείωση της παραδοσιακής αλληλογραφίας έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο που λειτουργεί ο κλάδος των ταχυδρομείων, κάτι που σημαίνει πως εάν τα ΕΛΤΑ δεν εκσυγχρονιστούν γρήγορα, κινδυνεύουν να χάσουν τον ρόλο τους στην αγορά και, κυρίως, τη δυνατότητα να συνεχίσουν να εξυπηρετούν αποτελεσματικά τους πολίτες. Προφανώς το παλιό επιχειρηματικό μοντέλο δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της εποχής, και παρά τις προσπάθειες των τελευταίων ετών, οι οικονομικές επιδόσεις παραμένουν αρνητικές. Από τα 486 καταστήματα που λειτουργούν σε όλη τη χώρα, τα περισσότερα είναι ζημιογόνα. Μόνο ορισμένα μεγάλα υποκαταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και πρωτεύουσες νομών παρουσιάζουν θετικά αποτελέσματα. Το δε ετήσιο κόστος λειτουργίας των καταστημάτων ΕΛΛΑΔΑ, Ελληνική οικονομία, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, Ελληνικά Ταχυδρομεία, ΕΛΤΑ