Οικονομία

Νέο επεισόδιο στον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας: Η ναυτιλία απειλείται με δασμούς-σοκ και παγκόσμια αναταραχή

Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ και Κίνας δεν έχει σταματήσει, με το νέο επεισόδιο που σημειώθηκε να αφορά το τομέα της ναυτιλίας, όπου ο Ντόναλντ Τραμπ επιδιώκει να εφαρμόσει υψηλούς δασμούς. Συγκεκριμένα, απειλεί το Πεκίνο με λιμενικά τέλη για πλοία κινεζικής κατασκευής ή διαχείρισης. Τα αμερικανικά τέλη αναμένεται να τεθούν σε ισχύ στις 14 Οκτωβρίου, ενώ την ίδια ώρα η Κίνα με διάταγμα που υπέγραψε ο Κινέζος πρωθυπουργός Λι Τσιάνγκ την περασμένη Κυριακή 28/09, εφαρμόζει συμμετρικά αντίμετρα με πρόσθετα τέλη σε πλοία χωρών που επιβάλλουν ή υποστηρίζουν μεροληπτικούς περιορισμούς σε κινεζικούς φορείς, πλοία ή πληρώματα. Στα κινεζικά αντίμετρα προστίθενται επίσης, οι περιορισμοί πρόσβασης σε πλοία σε κινεζικά λιμάνια και ελέγχους στις ναυτιλιακές δραστηριότητες των εταιρειών τους. Πάντως, τα αμερικανικά τέλη αν εφαρμοστούν τελικά και τα οποία υπολογίζονται ανά καθαρό τόνο ή ανά teu, θα αυξήσουν κατακόρυφα το κόστος για μεγάλο μέρος του στόλου, αφού περισσότερα από τα μισά νεότευκτα πλοία παγκοσμίως προέρχονται από κινεζικά ναυπηγεία. Σύμφωνα με νέα έκθεση του αμερικανικού […] Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ και Κίνας δεν έχει σταματήσει, με το νέο επεισόδιο που σημειώθηκε να αφορά το τομέα της ναυτιλίας, όπου ο Ντόναλντ Τραμπ επιδιώκει να εφαρμόσει υψηλούς δασμούς. Συγκεκριμένα, απειλεί το Πεκίνο με λιμενικά τέλη για πλοία κινεζικής κατασκευής ή διαχείρισης. Τα αμερικανικά τέλη αναμένεται να τεθούν σε ισχύ στις 14 Οκτωβρίου, ενώ την ίδια ώρα η Κίνα με διάταγμα που υπέγραψε ο Κινέζος πρωθυπουργός Λι Τσιάνγκ την περασμένη Κυριακή 28/09, εφαρμόζει συμμετρικά αντίμετρα με πρόσθετα τέλη σε πλοία χωρών που επιβάλλουν ή υποστηρίζουν μεροληπτικούς περιορισμούς σε κινεζικούς φορείς, πλοία ή πληρώματα. Στα κινεζικά αντίμετρα προστίθενται επίσης, οι περιορισμοί πρόσβασης σε πλοία σε κινεζικά λιμάνια και ελέγχους στις ναυτιλιακές δραστηριότητες των εταιρειών τους. Πάντως, τα αμερικανικά τέλη αν εφαρμοστούν τελικά και τα οποία υπολογίζονται ανά καθαρό τόνο ή ανά teu, θα αυξήσουν κατακόρυφα το κόστος για μεγάλο μέρος του στόλου, αφού περισσότερα από τα μισά νεότευκτα πλοία παγκοσμίως προέρχονται από κινεζικά ναυπηγεία. Σύμφωνα με νέα έκθεση του αμερικανικού  Διεθνής οικονομία, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, δασμοί, ΗΠΑ, Κίνα, Ντόναλντ Τραμπ 

Μπορεί να σας αρέσει αυτό

Οικονομία

Τζέφρι Πάιατ: Η Ελλάδα και η ΔΕΗ παράδειγμα για την ενεργειακή μετάβαση

Τον ηγετικό ρόλο της ΔΕΗ στην ενεργειακή μετάβαση της χώρας αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ανέδειξε ο
Οικονομία

Η Αμερική με το δολάριο θέλει να πλήξει τις σχέσεις Κίνας-Ρωσίας, αλλά μπορεί να της γυρίσει μπούμερανγκ

Οι ΗΠΑ με αφορμή τον πόλεμο στην Ουκρανία επεξεργάζονται σχέδιο, για να χρησιμοποιήσουν επίσημα το δολάριο ως μοχλό πίεσης, προκειμένου