ΙΕΛΚΑ για σούπερ μάρκετ: Αμετάβλητες οι τιμές των προϊόντων τον Ιανουάριο

Αμετάβλητες παρέμειναν οι τιμές των προϊόντων στα σουπερμάρκετ τον Ιανουάριο 2025 σε σχέση με τον Ιανουάριο 2024, με τον πληθωρισμό να είναι της τάξης του +0,09% τον Ιανουάριο 2025, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Η ίδια έρευνα καταδεικνύει μείωση 0,20% στο κυλιόμενο 12μηνο (2/2024-1/2025) σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αναλυτικότερα, η σταθεροποιητική τάση του Ιανουαρίου οφείλεται στην αλληλεξουδετέρωση της επίδρασης από συγκεκριμένες κατηγορίες οι οποίες παρουσιάζουν αύξηση λόγω συγκυριακών συνθηκών, όπως κατηγορίες που σχετίζονται με το κακάο και τον καφέ και το νωπό κρέας, και στις μειώσεις που παρουσιάζουν σταθερά αρκετές άλλες, όπως τις κατηγορίες μη τροφίμων, τις βρεφικές τροφές και τα κατεψυγμένα είδη. Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες: απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-9,36%), τροφές και είδη για κατοικίδια (-7,4%), βρεφικές και παιδικές τροφές (-4,42%), χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής (-3,77%), αλλαντικά (-2,76%). Οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία και της μείωσης […] Αμετάβλητες παρέμειναν οι τιμές των προϊόντων στα σουπερμάρκετ τον Ιανουάριο 2025 σε σχέση με τον Ιανουάριο 2024, με τον πληθωρισμό να είναι της τάξης του +0,09% τον Ιανουάριο 2025, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Η ίδια έρευνα καταδεικνύει μείωση 0,20% στο κυλιόμενο 12μηνο (2/2024-1/2025) σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αναλυτικότερα, η σταθεροποιητική τάση του Ιανουαρίου οφείλεται στην αλληλεξουδετέρωση της επίδρασης από συγκεκριμένες κατηγορίες οι οποίες παρουσιάζουν αύξηση λόγω συγκυριακών συνθηκών, όπως κατηγορίες που σχετίζονται με το κακάο και τον καφέ και το νωπό κρέας, και στις μειώσεις που παρουσιάζουν σταθερά αρκετές άλλες, όπως τις κατηγορίες μη τροφίμων, τις βρεφικές τροφές και τα κατεψυγμένα είδη. Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες: απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-9,36%), τροφές και είδη για κατοικίδια (-7,4%), βρεφικές και παιδικές τροφές (-4,42%), χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής (-3,77%), αλλαντικά (-2,76%). Οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία και της μείωσης Ελληνική οικονομία, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, πληθωρισμός, προϊόντα, σουπερμάρκετ