Ελληνοποιήσεις και παραπλάνηση καταναλωτών πλήττουν την εγχώρια παραγωγή αυγών

Μέσα σε ένα τοπίο όπου οι ελληνοποιήσεις αποτελούν πάγια τακτική εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια, ο τομέας της παραγωγής αυγών στην Ελλάδα προσπαθεί να ανασυνταχθεί και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς. Η περίοδος του Πάσχα είναι παραδοσιακά η εποχή με τη μεγαλύτερη ζήτηση αυγών, κάτι που την καθιστά ιδιαίτερα ευάλωτη σε φαινόμενα νοθείας και παραπλάνησης. Η αγορά κατακλύζεται από αυγά εισαγωγής, τα οποία «βαφτίζονται» ελληνικά, ώστε να πωληθούν ακριβότερα. Ωστόσο, οι παρατυπίες δεν σταματούν εκεί. Όπως αναφέρει το Mega στη συνέχεια, αυγά προερχόμενα από κλωβοστοιχίες σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετατρέπονται στα χαρτιά σε προϊόντα «ελευθέρας βοσκής» ή ακόμη και «αχυρώνα», παραποιώντας πλήρως την πραγματική τους προέλευση και συνθήκες παραγωγής. Το φαινόμενο της παραπλανητικής αναγραφής προέλευσης και κατηγορίας δεν είναι νέο, όμως επιδεινώθηκε σημαντικά μέσα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, καθώς οι πιέσεις στην εγχώρια παραγωγή άφησαν κενά στην αγορά, τα οποία καλύφθηκαν με εισαγόμενα προϊόντα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι μεταξύ 2009 και 2019, το ζωικό κεφάλαιο […] Μέσα σε ένα τοπίο όπου οι ελληνοποιήσεις αποτελούν πάγια τακτική εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια, ο τομέας της παραγωγής αυγών στην Ελλάδα προσπαθεί να ανασυνταχθεί και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς. Η περίοδος του Πάσχα είναι παραδοσιακά η εποχή με τη μεγαλύτερη ζήτηση αυγών, κάτι που την καθιστά ιδιαίτερα ευάλωτη σε φαινόμενα νοθείας και παραπλάνησης. Η αγορά κατακλύζεται από αυγά εισαγωγής, τα οποία «βαφτίζονται» ελληνικά, ώστε να πωληθούν ακριβότερα. Ωστόσο, οι παρατυπίες δεν σταματούν εκεί. Όπως αναφέρει το Mega στη συνέχεια, αυγά προερχόμενα από κλωβοστοιχίες σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετατρέπονται στα χαρτιά σε προϊόντα «ελευθέρας βοσκής» ή ακόμη και «αχυρώνα», παραποιώντας πλήρως την πραγματική τους προέλευση και συνθήκες παραγωγής. Το φαινόμενο της παραπλανητικής αναγραφής προέλευσης και κατηγορίας δεν είναι νέο, όμως επιδεινώθηκε σημαντικά μέσα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, καθώς οι πιέσεις στην εγχώρια παραγωγή άφησαν κενά στην αγορά, τα οποία καλύφθηκαν με εισαγόμενα προϊόντα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι μεταξύ 2009 και 2019, το ζωικό κεφάλαιο ΕΛΛΑΔΑ, αβγά, Πάσχα