Δ. Κοπελούζος: Στην Ελλάδα χωράει ένα ακόμα FSRU – Η επένδυση των 650 εκατ. ευρώ στη Θράκη

Τι θα σήμαινε για την Ελλάδα η ανάπτυξη ενός δεύτερου FSRU, μετά το πλωτό τέρμιναλ της Αλεξανδρούπολης, και με ποιους όρους, ανέπτυξε ο Δημήτρης Κοπελούζος σε γεύμα που είχε με δημοσιογράφους χθες στη Μεγάλη Βρεταννία. Ο Πρόεδρος του Ομίλου Κοπελούζου περιέγραψε ένα περιβάλλον ριζικά διαφορετικό σε σχέση με τις αρχές της δεκαετίας, όταν ελήφθη η επενδυτική απόφαση για το πρώτο έργο. Όπως εξήγησε, τότε υπήρχαν κοινοτικές επιδοτήσεις για υποδομές φυσικού αερίου και οι ευρωπαϊκές τράπεζες χρηματοδοτούσαν έργα ορυκτών καυσίμων, ενώ υπενθύμισε πως δεν είχε προηγηθεί η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία που εκτόξευσε τα κόστη ναυπήγησης πλοίων LNG. Σήμερα, είναι ένα τοπίο χωρίς επιδοτήσεις, με έντονο ανταγωνισμό από Πολωνία, Λιθουανία, Κροατία αλλά και Τουρκία, και με αυξημένο κόστος κεφαλαίου. Ο κ. Κοπελούζος έκανε σαφές ότι η αγορά σηκώνει ένα ακόμα FSRU στην Ελλάδα, εκτίμηση που βασίζεται στις προβολές ζήτησης φυσικού αερίου στον Κάθετο Διάδρομο έως το 2030 – στο τέλος της δεκαετίας, προβλέπεται αύξηση σε 68 bcm. Το 2024, η συνολική […] Τι θα σήμαινε για την Ελλάδα η ανάπτυξη ενός δεύτερου FSRU, μετά το πλωτό τέρμιναλ της Αλεξανδρούπολης, και με ποιους όρους, ανέπτυξε ο Δημήτρης Κοπελούζος σε γεύμα που είχε με δημοσιογράφους χθες στη Μεγάλη Βρεταννία. Ο Πρόεδρος του Ομίλου Κοπελούζου περιέγραψε ένα περιβάλλον ριζικά διαφορετικό σε σχέση με τις αρχές της δεκαετίας, όταν ελήφθη η επενδυτική απόφαση για το πρώτο έργο. Όπως εξήγησε, τότε υπήρχαν κοινοτικές επιδοτήσεις για υποδομές φυσικού αερίου και οι ευρωπαϊκές τράπεζες χρηματοδοτούσαν έργα ορυκτών καυσίμων, ενώ υπενθύμισε πως δεν είχε προηγηθεί η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία που εκτόξευσε τα κόστη ναυπήγησης πλοίων LNG. Σήμερα, είναι ένα τοπίο χωρίς επιδοτήσεις, με έντονο ανταγωνισμό από Πολωνία, Λιθουανία, Κροατία αλλά και Τουρκία, και με αυξημένο κόστος κεφαλαίου. Ο κ. Κοπελούζος έκανε σαφές ότι η αγορά σηκώνει ένα ακόμα FSRU στην Ελλάδα, εκτίμηση που βασίζεται στις προβολές ζήτησης φυσικού αερίου στον Κάθετο Διάδρομο έως το 2030 – στο τέλος της δεκαετίας, προβλέπεται αύξηση σε 68 bcm. Το 2024, η συνολική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, FSRU Αλεξανδρούπολη, Gastrade, LNG, Δημήτρης Κοπελούζος, Θράκη, Όμιλος Κοπελούζου



